lørdag den 21. september 2013

Tik tik klokken slår og slår...

Jeg var en tur i Ikea igår, da jeg stod og manglede et ur ude i vores køkken og jeg havde fået et tip om at man kunne få billige ure til blot 15 kr et Rusch vægur som de nu hedder. Lige noget for mig og til min pengepung. Købte 2 så jeg var sikker på at hvis jeg dummede mig så ville jeg have 1 i reserve, for jeg havde nemlig tænkt mig at lave om på uret. Har ført lavet ure, så ideer havde jeg nok af. Så i går aftes blev de færdige, men der var lyset jo alt for dårligt til at tage billeder, så det måtte vente til idag.
Nå, men disse 2 ure har som sagt kun kostet mig en lille sum af 30 kr. vel og mærke for 2. Jeg startede med at skille hele urværket af, tage viserne af og spraymale nogle af dem. Hele uret har derefter blevet spraymalet i hvidt så paptykket med talene på blev dækket eller bliver det ikke så kønt hvis man kan se talene igennem decoupagen, syntes jeg.
Da det var tørt, valgte jeg at male den ene i en malet udgave med et gammelt mønster fra Greengate. Den anden som decoupage, hvor jeg brugte en Greengate serviet. Rammen omkring uret blev så derefter malet lyseblå og den anden råhvid/æggeskals farvet.
Og her er så resultaterne af de 2 ure :) Det var fortrinsvis nemt at lave og meget billigt.
Man kan lave rigtig personlige ure på denne måde og motivet er der jo kun fantasien der sætter grænser for.









Follow on Bloglovin