fredag den 2. december 2011

Advents lysestage


For godt over en uge siden lavede jeg denne advents lysestage, jeg skulle nemlig bruge en til i søndags hvor det jo var den 1. søndag i advent og der holder jeg altid - klip & klister dag for familien. 
Jeg har købt metal kransen/lysholderen i genbrugsbutikken for 5 kr. Før var den i metal/jern farvet med små lyserøde perler snoet omkring. Perlerne røg meget hurtig af og så satte jeg nogle Medusa figurer på istedet for. Medusa figurerne har jeg købt i Bahne, fik 10 små figurer på snor for 50 kr. De er lige nu på tilbud hvis der er nogle der er interesseret.. 
Jeg har brugt noget ståltråd og sat ind i Medusa figurerne og derefter har jeg ellers bare snoet rundt på ståltråden og så derpå lyseholderen ligeså.
Jeg har valgt at male den i den samme grønne farve som man også kan få de små lysholder fra Medusa. Og til sidst lidt rødt bånd med prikker på, købt i Fakta.
Mere enkelt kan det da ikke blive... Og så var den utrolig nem at lave.

Jeg syntes faktisk at det så rigtig hyggeligt ud på bordet


Billederne af bordet er fra i søndags, inden bordet blev fyldt op med julegodter..  :)






4 kommentarer:

Anna Kulacs sagde ...

She likes to see your blog, here are a wonderful inspiration and beautiful work

Anne O sagde ...

Hvor får du det dog fra? Igen en super flot stage fra din hånd. Fortsat dejlig dag. Knus fra Anne

Indretning og ideer i sommerhusstil sagde ...

Super ide Tina sådan en stage har jeg faktisk også i mine gemmer skulle bare ikke være den i år.Var det dem du snakkede om de lysholder du havede klippet i stykker?Knus Else og rigtig dejlig weekend

Lulufant sagde ...

Thank you AJA. It is so nice to have visitors right from slovakia.. Wowww..
Have a nice day.. Hugs from Tina

Ihh.. tak Anne. Ideen kom da jeg havde købt 4 af Medusa's lysekranse på tilbud for en mdr. siden. Og så tænkte jeg bare at man må da kunne forstørre den vildt op og bruge den på samme måde til en advendts lysestage. Så det gjorde jeg og så har jeg bare ventet på at de fik julepynt op i genbrugen så jeg kunne finde en stage som jeg syntes passede, og den jeg fandt/købte var der snoede fødder på og på kransen, så det kunne ikke passe bedre og så til en 5'er..

Tak Else.. Nej,lige til denne her havde jeg købt en guldmetalsnor med 10 små Medusa figurer på til 50.- kr. og brugt dem. Men jeg har også lavet de små lysholder, de er bare ikke vist. Men der har jeg taget lysekransen og klippet dem mit over og samlet dem igen så de passer til alm. lys. Total nemt..

Knus Tina